mandag den 15. november 2010

Voldsomt styrt, kruger nationalpark og bavianer under sengen.. :)

Siden sidst er tiden flojet endnu hurtigere, jeg kan slet ikke fatte at jeg allerede har vaeret her i 2 uger, men 2 dejlige uger. I onsdags var jeg ude for mit forste styrt da gaardens yngste og mest fraekke hest uner en ovelse bestemte sig for at han heller ville lobe rundt og lege, og derfor endte det med at 3 gang han provede at sparke mig af lokkedes det. Det var noget af et styrt i fuld galop, - godt vi alle har valgt at bruge ridehjelme herude taenker jeg bare. Men pga styrtet har jeg siden onsdag ikke rigtig kunne ride fordi jeg slog mit haleben og laend rimelig grovt, men jeg havde heldigvis min rygstotte med og rick var saa venlig at finde noget varmecreme og is til mig, saa det gaar fint nu, kan da maerke det fra tid til anden, men vi skal ud og ride igen idag hvor jeg helt sikkert skal vare med.. I fredags tog melissa, sofie. rick og jeg til kruger national park, som er en kaempe national park paa storelse med wales. Paa denne fantastiske tur fik vi brug for al den viden vi har faaet de sidste 2 uger omkring alle dyrerne, fuglene og traerne. Jeg har faaet saa mange fakta omkring mange af dyrerne som jeg ikke vidste i forvejen, bl.a. at hyaenaer selv fanger og draeber deres eget bytte 75 % af tiden.. - who knew! men det var en fantastisk tur, vi saa masser af elefanter, giraffer, vildsvin, hyaener, kuduer, impalaer, stenbukke, et par enkelte flodheste, krokodiller, naesehorn og ikke mindst en meget speciel fugl der kun yngler hver 7. aar. Rick var helt oppe at kore over det, selv om de var vildt grimme er det da lidt sejt at have set dem. Ville onske jeg kunne laegge nogle billeder ind men har fundet ud af at jeg har glemt usb kablet til mit kamera saa det maa vente til jeg kommer hjem. Jeg skal maaske tilbage til kruger i den uge hvor jeg er alene hvor vi krydser fingre for at vi kan se nogle store katte og wild dogs.. I gaar var vi oppe i bjergene og se hvordan naturen er anderledes der og var henne ved det mindste vandfald jeg nogensinde har set, men det var hyggeligt. Derefter korte vi ud i ingenting, absolut ikke mere end ingenting hvor der aabenbart laa en helt fantastisk restaurant, og det gjorde der, vi fik noget mad der minder lidt om flaeskesteg og rodkaal hvilket fik mig til at indse hvor meget jeg kommer til at savne den danske jul, og julemad. Da vi kom hjem gik vi hurtigt i bad og laa og laeste da rick kom ind i campen helt rod i hovedet.. Da han havde staaet i sit vaerelse for at klaede om var en bavian krybet frem under hans seng og ville absolut ikke gaa nogle steder selv om rick raabte og skreg blev den siddende det var forst da han tog sin luftbosse frem at den flyttede sig. I dag flyver den engelske pige melissa videre til et andet projekt og paa torsdag tager sofie afsted, saa de sidste par dage er jeg her alene, det gor ikke noget, saa kan det vaere de kan laere mig ikke at falde af en hest til en anden gang. :)
Har pt. problemer med at oplade min mobil, saa hvis i vil i kontakt med mig er det nok lettest over facebook eller mail..

Stedet er siden sidst blevet helt gront efter nogle enkelte dage med regn og stedet har forvandlet sig fra en dod bush til en laekker gron bush.. Derfor fodre vi heller ikke dyrerne mere, hvilket er et godt tegn. Angaende maden hernede generelt er det som at spise en halv ko hver dag. Hvis man taenker paa fodevarelsesstyrrelsens anbefaling af 50 % gront 20% kod og 30% kulhydrater, eller noget i den retning, ville alle kosteksperter vende sig i graven hvis de vidste at vi hernede nok spiser 80% kod 19% kulhydrater og 1 % gront naar det kommer til aftensmaden..
Naa men vi maa ned til "lufthavnen" og sende melissa afsted..

1 kommentar:

  1. Hmm, når du er i storbyen, er der så ikke nogle steder, hvor du kan få nogle "teknikere" til at se på din mobil? Det ville være rart, hvis man kunne komme i kontakt med dig, selv når du er på den lange tur :). Dejligt at høre, hvad du laver forresten - lækkert at have mugliheden for at følge med :). Forresten, undskyld at jeg ikke havde fortalt dig om bærbaren - Aase og Bache var så venlige at sponsorere, da min gamle bærbars tastatur er rather bugged.

    Love, Niels

    SvarSlet